JátéKonzol

GameKonzol

Linkblog

Archívum

HTML

Címkék

2 (1) 3 (2) 4 (1) 51 (1) area (1) blacksite (1) call (4) cod (1) crysis (2) demo (4) duty (1) ea (6) empire (3) for (7) games (8) grounds (1) guitar (3) half (1) hamarosan (3) hawk (2) hero (2) iii (2) iron (3) konzolblog (11) legends (1) life (1) man (8) marvel (2) midway (4) need (4) nfs (4) of (3) pc (9) prostreet (5) proving (2) ps (2) rock (2) seeegaaa! (1) seega (1) sega (9) speed (1) tony (1) total (8) tournament (1) új (3) unreal (1) ut (1) war (8) wii (4) xbox (4) Címkefelhő

Friss topikok

Utolsó kommentek

Empire : Total War

2007.11.02. 12:06 | .Dugó* | Szólj hozzá!

Címkék: war empire total konzolblog

 

A labdától a fregattig

Az 1987-ben alapított Creative Assembly a legkeresettebb brit stúdiók egyikeként még sportjátékokkal kezdte a kapaszkodást a sikerhez vezető rögös úton. Az Electronic Arts számára készített rögbi, ausztrál foci és krikett játékok után 2000-ben került piacra a remek ötleteket elegyítő Shogun: Total War. A körökre osztott gazdasági, diplomáciai szimuláció csatáit valós időben, epikus méretekben, s a kortársakhoz képest hiteles paraméterek mentén vívhatták a Sengoku korszak feudális Japánjában. Az eredmény nem maradt el, s egy évvel később követte a Mongol Invasion címre keresztelt kiegészítő. Azonban valahol légy került a szakéba. Hiába a milliós eladások, a stratégia nem érte el a sportjátékok eredményeit, az EA pedig újabb évadokat szeretett volna. A sportba belefáradt angol fejlesztők új kiadó után néztek, s a középkori Európa vérzivataros korszakát bemutató Medieval: Total War már az Activision lobogója alatt vágtatott a boltokba. A viking inváziót feldolgozó kiegészítő után érkezett az ókori Róma dicsőségére építő, új, minden addiginál látványosabb Rome: Total War. A sorozat legjobban teljesítő darabját mind a kritikusok, mind a játékosok hangos ovációval fogadták. Egy évre rá barbár hordák fenyegették a megroppanó birodalmat az immáron menetrendszerűen érkező expanzióban, amely már a Sega kiadásában látott napvilágot. Történt ugyanis, hogy az egykori konzolgyártóból született kiadó nem sokkal korábban felvásárolta a Creative Assembly-t. Mialatt a rajongók kissé meglepődve, majd egyre lelkesebben fogadták, hogy az angolok legújabb projektjükkel visszatérnek a középkori Európába, megjelent egy második kiegészítő is, melyben Nagy Sándor teljesítményét próbálhattuk meg utánozni. Tartva a „páros évben új játék, páratlanban kiegészítő" menetrendet, 2006 késő őszén elkészült a Medieval 2, mely csupán néhánnyal kapott kevesebbet Év Játéka díjakból, mint legnagyobb vetélytársa, a Company of Heroes. A gigantikus, és birkatürelmet igénylő kiegészítő érkezése előtt lélegzetvisszafojtva vártuk a következő projekt bejelentését. A legnagyobb esélyt egy második római vakációnak jósolták a fogadóirodák, s egy esetleges japán kirándulás sem volt elképzelhetetlen. A fejlesztők azonban új vizekre eveztek, s a gyarmatosítás korát, az európai dominancia időszakát szemelték ki legújabb csínytevésük alapjául.

 

 

 

 

 

 

Új kor, új kihívások


Az Empire: Total War lehet a méltó válasz a rajongók egyre gyakrabban hangoztatott sirámaira, miszerint a stratégiai rész (gazdaság, diplomácia, kereskedelem, vallás, kémkedés) kevés fejlődésen ment keresztül az elmúlt évek során, s ideje lenne alaposan újragondolni az alapokat. Az imperializmus korát, mikor a fél világ valamely európai nagyhatalom gyarmat, a másik fele pedig szövetségese, vagy lekötelezettje volt, sok szempontból civilizáltabbnak lehet nevezni, mint az eddig feldolgozott korokat. Kétségtelen ugyanakkor, hogy a kizsákmányolás, a virágzó rabszolga-kereskedelem bajosan fér meg egy asztalnál a spanyol etikettel, a felvilágosodással, s a művészetté nemesülő diplomáciával.
Az új kor új kihívásokat támaszt, a forradalmak, a nacionalizmus olyan társadalmi problémák végső megjelenési formái, melyekre nyilvánvalóan más megoldást választ egy demokratikus állam vezetője, mint egy abszolutisztikus monarcha.
A felvilágosodás, az emberi elme, az ész diadala során a hit világa kissé háttérbe szorul. Habár nem kell a szentatya állandó zaklatásától tartanunk, diplomácia terén nem elhanyagolható a befolyása.
A diplomáciát irányító mesterséges intelligenciát teljesen átírják, s szorosabbra fűzik a stratégiai léptékű eseményekhez kötődő viszonyát. Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy a gépi ellenfél reális, olykor meglepően merész diplomáciai manőverekkel igyekszik fölénk kerekedni.
A gyarmatosítási lázat kirobbantó, majd életben tartó kereskedelmi érdekek megfelelő implementálása újabb kihívás elé állítja a fejlesztőket. A kereskedelmi útvonalak megszerzése, megtartása, s biztosítása a nagy reményekkel debütáló hadiflottánkra vár.

 

 

 

 

 

18. századi hadviselés
A kor csatáinak sikeres levezénylése fineszes taktikai megoldásokat igényel. A tüzérség, a gránátosok, a dragonyosok, a könnyű és nehézlovasság, no és a legendás, megbonthatatlannak tartott négyszög alakzat (csak hogy néhányat említsek), megfelelő kombinálása a győzelem kulcsa. A teljes harci M.I.-t átírják, hogy idomuljon az új taktikákhoz, s hogy a korábbinál lényegesen nagyobb kihívást nyújtson. Az Imperial Glory-hoz hasonlóan itt is elfoglalhatunk épületeket harc közben, ami jelentős bonuszt nyújt az odabent tartozkodó csapattestnek. Az persze kellemetlenül érintheti őket, ha az ellenség 12 fontos ágyúkkal rukkol elő.
A régóta várt tengeri összecsapások, melyekben ágyúsoroktól roskadó hajók kerülgetik egymást az időjárás, a szelek mindenkori hatásainak kitéve, még mindig tesztelés alatt áll. Aggodalomra semmi ok, nem szándékoznak megválni tőle, csupán az irányítást szeretnék úgy belőni, hogy a kezdők is elboldoguljanak vele, s a tapasztalt tengeri medvék is megtalálják számításukat. Az mindenesetre jó hír, hogy a newtoni törvények alapján egyenként modellezték le a becsapódó ágyúgolyók, gyújtóbombák, kartács viselkedését és rombolását. A cafatokra szaggatott vitorlázat, a keresztbe tört árboc, szilánkokra lőtt hajótest, s a lassan elharapódzó tűz nyomán berobbanó lőporkamra megvalósítása során maximális hitelességre törekednek.
Egy év múlva tehát minden valamirevaló stratéga győzelemre vezetheti választott nációját a meztelen acél, a sima modor, vagy a kalmárvéna segítségével.

 Em

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gamekonzol.blog.hu/api/trackback/id/tr92215960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása