JátéKonzol

GameKonzol

Linkblog

Archívum

HTML

Címkék

2 (1) 3 (2) 4 (1) 51 (1) area (1) blacksite (1) call (4) cod (1) crysis (2) demo (4) duty (1) ea (6) empire (3) for (7) games (8) grounds (1) guitar (3) half (1) hamarosan (3) hawk (2) hero (2) iii (2) iron (3) konzolblog (11) legends (1) life (1) man (8) marvel (2) midway (4) need (4) nfs (4) of (3) pc (9) prostreet (5) proving (2) ps (2) rock (2) seeegaaa! (1) seega (1) sega (9) speed (1) tony (1) total (8) tournament (1) új (3) unreal (1) ut (1) war (8) wii (4) xbox (4) Címkefelhő

Friss topikok

Utolsó kommentek

Halo Wars

2007.11.04. 11:50 | .Dugó* | Szólj hozzá!

A nagy sikerű Age of Empires sorozat fejlesztő nagy fába vágták a fejszéjüket, a cég tulajdonosa, a Microsoft ugyanis azt a feladatot adta számukra, hogy a Halo nagysikerű akciójáték univerzumában egy stratégiai játékot készítsenek. A feladat pedig nem egyszerű, ugyanis a valós idejű stratégiai játékok vezérlését kifejezetten billentyűzetre és egérre találták ki, a gamepad mint vezérlő pedig nem igazán erre szolgál.

Tekintve, hogy a játék csak Xbox 360-ra készül, a fejlesztők első lépése az volt, hogy kerestek egy olyan módot, melynek segítségével mégis hatékonyan lehet irányítani a játékot gamepad használatával. A GC-n tartott prezentáción természetesen így ezt is láthattuk. A játékos vagy egyenként vagy csoportonként tud kijelölni (azaz például csak gyalogos csapatokat), vagy egy nagyobb vegyes egységcsoportot is kijelölhet. Ez utóbbi esetben a kurzor jelentősen megnagyobbodik, és minden olyan egység kijelölésre kerül, amelyik a kurzor alá kerül. A kurzort a játékos mozgathatja, így mindazokat az egységeket kijelölheti, amelyekre az akcióhoz szüksége lesz. A fejlesztők munkáját dicséri, hogy az irányítás valóban egyszerű, a bemutató során a játékot kezelő fejlesztő könnyedén jelölte ki a csapatait, és azokat hatékonyan tudta harcba vetni. (Persze helyzeti előnye van, de tényleg nem tűnt bonyolultnak.)

A történet 20 évvel a Halo első epizódjának eseményei előtt játszódik, ez az emberiség és a Covenant első találkozása. A játékban a tengerészgyalogosok mellett a legendás warthogokat (egyfajta szuperdzsipek) is irányíthatjuk. Az ellenséget a Covenant egységei adják, ezek ellen kell a játékosnak felvennie a harcot. A Warthog egységek szuper mozgékonyak, akár csak a Halo eddigi részeiben, a bemutató során például átugrottak egy széles szakadék fölött. A fejlesztés még eléggé korai szakaszában járt, így sajnos nem lehetett mindezt személyesen kipróbálni.

Az erőforrás-kezelésről csak azt sikerült megtudni, hogy lesz a játékban, de nem lesz annyira részletes, mint ahogy azt például az Age of Empires sorozatban megszoktuk. A játék ezen része még erősen fejlesztés alatt áll, így részleteket nem mondtak róla. A bázisokon lesznek egységtermelő épületek, ezek kezelése szintén teljesen a konzolos irányításra szabott, könnyen lehet mind a mennyiséget, mind a legyártandó típust meghatározni. Három gyártóépületet láttunk a játékban, a kaszárnyát, a gyárat és a repülőteret. A gyártás maga rendkívül egyszerű és logikus: amint az épületre kattintunk, egy nagyméretű választókerék jön fel a képernyőre, ahonnan kiválaszthatjuk a gyártandó egységtípust. A gyártáson kívül főépületet, javítóbázist és erőforrást tároló raktárépületet is mutattak a bázison. Maga a bázis pedig fallal volt körülvéve, a falakon mindenütt gépágyúállásokkal. Minden épület folyamatosan animált, a gépágyúk forognak, a raktárban a daruk pakolásszák a ládákat, a javítóbázisban hegesztenek valamit, szóval szépen folyik az élet, ahogy azt egy igazi bázison is tapasztalhatnánk.

A fejlesztők sem igent, se nemet nem mondtak arra, hogy a Covenant egységeit is vezérelhetjük-e a végleges játékban, én személy szerint úgy gondolom, hogy ha a kampányban nem is, a többjátékos módban biztosan lehet a Covenant oldat is irányítani majd. A grafika látványos, természetesen használnak az engine-ben fizikát és fényeffektusokat is. A konzolos játékokhoz igazodva a kamera alapbeállításban közelebb van az eseményekhez, mint ahogy azt a PC-s stratégiákban megszoktuk. Ez persze nem baj, így a játékos biztosabban meg tudja különböztetni az egységeket egymástól és könnyebb az irányítás is. A játék valamikor 2008. folyamán kerül majd a boltokba kizárólag Xbox 360-ra

A bejegyzés trackback címe:

https://gamekonzol.blog.hu/api/trackback/id/tr20217817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása